Meer Bewegen Geeft Energie

Veel mensen merken dat de conditie niet goed is, ze zijn snel moe of willen een paar kilo afvallen. Er zijn verschillende redenen waarom meer bewegen belangrijk is. We leggen je graag uit hoe je dat eenvoudig aan kunt pakken. Je zou vandaag al kunnen beginnen met meer bewegen en dan merk je al snel dat je daar meer energie van krijgt.

 

Tips om meer te bewegen

Met een paar eenvoudige veranderingen ga je vanzelf meer bewegen. Lees de tips door en pas ze vanaf vandaag al toe:

  • Neem de trap in plaats van de lift. Even de benen strekken en je merkt snel dat je conditie er op vooruit gaat en dat je meer energie krijgt.
  • Laat de auto staan en ga met de fiets naar je werk of naar de winkel. Het zijn vaak kleine stukje waarvoor wij de auto gebruiken wat niet nodig is. Beweeg daarom meer!
  • Ga tussen de middag een rondje wandelen. Hierdoor strek je je benen, ben je even in de frisse buitenlucht en merk je na een tijdje dat je het automatisch gaat doen. Daarnaast is frisse lucht goed, want je gaat hierdoor ook weer even aan andere dingen denken. Je concentratie is na de wandeling beter omdat je er even tussenuit bent geweest.
  • Stap een halte eerder uit, zodat je wat meer gaat bewegen. Het is vaak maar een paar minuten, maar het is wel een gezond advies.
  • Ga na het avond eten een half uur wandelen. Veel mensen hebben zichzelf aangewend om na het eten te liggen, maar waarom? Je eten laten zakken is goed, maar activeer jezelf vervolgens om nog even wat te doen.
  • Plan eens per week een momentje om samen te wandelen. Als je samen gaat, motiveer je elkaar om te gaan. Je wil de ander niet in de steek laten én als je samen gaat kun je een praatje maken en tegelijkertijd aan je conditie werken. Zomaar een gezond advies wat je direct toe kunt passen!

 

Gezond advies in de praktijk brengen

Een gezond advies is meer bewegen. Bewegen kan zowel binnen als buiten, in de sportschool een uurtje fitnessen of buiten een uur hardlopen. Als je maar meer gaat bewegen. Het is daarom verstandig dat je aan je gezondheid werkt, je conditie wordt beter, je krijgt meer energie en je kunt ook afvallen als je meer gaat bewegen. Zo zie je maar, erg veel voordelen alleen al wanneer je wat meer gaat bewegen. Het is van belang dat je begint met eenvoudige veranderingen, hierdoor kan je lichaam er ook aan wennen. Maar ook jij gaat er aan wennen en merken waar je het voor doet. Je wordt snel beloond als je het gezonde advies op gaat volgen. Je zal je energieker en fitter voelen. Maar je hebt ook meer zin om dingen te ondernemen. Je weet waar je het voor doet, dus volg het gezonde advies op en ga lekker naar buiten om te bewegen.